7 D'OCTUBRE
14:13

La consultoria transversal jurídica, fiscal i laboral

7 D'OCTUBRE
14:13
Si ets autònom i treballes des de casa, continua llegint…
04 - 10 - 2023

Si ets autònom i treballes des de casa, continua llegint…

El Tribunal Econòmic-Administratiu permet que els autònoms que treballen des de casa es puguin desgravar les quotes suportades de l’IVA dels subministres de llum, aigua, o gas.

Recentment, l’AEAT negava la seva deducció quan simultàniament hi havia un ús privatiu i empresarial de l’habitatge. Ara el Tribunal Econòmic-Administratiu admet la seva deducció sempre que es compleixen els requisits.

Quins autònoms poden acollir-se?

Els autònoms que vulguin aplicar la deducció hauran d’acreditar:

– Realitzar una activitat professional o empresarial

– Destinar parcialment l’habitatge a l’activitat empresarial i professional

– Factura acreditativa de la despesa

 

Quin import es pot aplicar?

Es deduiran el 30% de les despeses en subministraments corresponents al percentatge de l’habitatge que es tingui afecta a l’activitat econòmica.

 

Exemple pràctic:

Un habitatge de 120 m2 dels quals, 15m2 es destinen com a despatx d’un advocat. La factures de subministres del mes anterior ascendeixen a 500€, el seu corresponent Iva seria el 21% d’aquesta quantitat. O sigui 105€.

 

Quina és la quantitat que es pot deduir IRPF?

El percentatge d’afectació a l’habitatge que serà el resultat de dividir els metres quadrats destinats a l’activitat pel total de metres de l’habitatge.

En l’exemple seria: 15/120 x 100 = 12,50%

Aplicació del 30% sobre el percentatge de l’habitatge afecta a l’activitat

En exemple seria: 12,50% x 30% = 3,75%

Quantitat a deduir: serà l’import que resulti d’aplicar el percentatge anterior (pe. 3,75%) al total de despeses de subministrament.

En exemple seria: 3,75% x 500 = 18,75 euros de despeses deduïbles en l’activitat de l’autònom.

 

Quina és la quantitat que es pot deduir per IVA?

Es podrà deduir segons el percentatge destinat a l’ús empresarial de l’habitatge.

Exemple:

Factures de subministraments per valor de 500€ més 105€ IVA.

Quantitat a deduir IVA: 105 x 12,50 % = 13,12 euros de quotes suportades deduïbles.

 

Aquesta informació és de caràcter general i no constitueix assessorament tributari. Per rebre més informació es poden posar en contacte amb nosaltres.

 

Vic, a 3 d’octubre de 2023