A partir de l’exercici 2023 és obligatori presentar la Declaració informativa sobre monedes virtuals situades a l’estranger (criptomonedes) -Model 721-. Així com a termini màxim el dia 1 d’abril d’enguany caldrà comunicar les monedes virtuals que estiguin en possessió del contribuent, ubicades a l’estranger per valor conjunt superior als 50.000 euros.
– Persones físiques i jurídiques residents al territori espanyol
– Establiments permanents en territori espanyol de persones o entitats no residents
– Entitats de l’article 35.04 de la Llei 58/2003: herències jacents, comunitats de béns i altres entitats que, sense tenir personalitat jurídica, constitueixin una unitat econòmica o patrimoni separat susceptible d’imposició
– Titulars jurídics o titulars reals de monedes virtuals a l’estranger, així com beneficiaris, autoritzats o que ostentin el poder de disposició
– La totalitat de les monedes virtuals existents a 31/12/2023 expressant els saldos a 31/12/2023 en unitats de moneda virtual i la seva valoració a euros
– La informació existent en un període anterior a 31/12/2023 si van perdre la condició de titulars en un moment anterior a 31/12/2023 però que complien la resta de requisits
Cal que superi els 50.000€ per algun dels conjunts de monedes virtuals. En aquest cas caldrà informar de totes les monedes virtuals que estiguin situades a l’estranger, identificant cadascuna amb un registre diferent.
A la pàgina web de l’Agència Tributària hi ha informació detallada sobre el nou model i accessos al Registre d’Entitats per conèixer la localització dels proveïdors de serveis de canvi de moneda virtual registrats: https://sede.agenciatributaria.gob.es/Sede/todas-gestiones/impuestos-tasas/declaraciones-informativas/modelo-721-decla-sobre-monedas-extranjero/preguntas-frecuentes-sobre-modelo-721.html
En cas que considereu que esteu obligats a presentar aquesta nova declaració, us podeu posar en contacte amb nosaltres a la major brevetat possible per tal d’iniciar la tramitació.
Així mateix, us recordem que continua la obligació de declarar els béns i drets situats a l’estranger per valor conjunt superior als 50.000 euros. Fins al dia 1 d’abril d’enguany es podrà presentar el Model 720 de declaració dels béns i drets a l’estranger. En cas de que us trobeu obligats a presentar-la per haver adquirit béns a l’estranger durant aquest passat 2023 o que hagueu incrementat els béns que ja havíeu declarat amb anterioritat en un mínim de 20.000€, us podeu posar en contacte amb el nostre despatx a la major brevetat possible per tal de gestionar la presentació del model.
Com sempre quedem a la vostra disposició per aclarir aquells dubtes que se us puguin plantejar.