7 D'OCTUBRE
13:57

La consultoria transversal jurídica, fiscal i laboral

7 D'OCTUBRE
13:57
El Govern aprova la revalorització de les pensions del 2,7% per al 2026
13 - 02 - 2026

El Govern aprova la revalorització de les pensions del 2,7% per al 2026

El Govern ha aprovat el Reial decret llei 3/2026, de 3 de febrer, per garantir la revalorització de les pensions públiques i adoptar diverses mesures urgents en matèria de Seguretat Social.

 

La norma estableix que totes les pensions contributives del sistema de la Seguretat Social i de Classes Passives s’incrementaran un 2,7% durant el 2026, amb efectes des de l’1 de gener. Aquest percentatge correspon a la mitjana de l’IPC interanual dels dotze mesos previs a desembre de 2025. L’objectiu és mantenir el poder adquisitiu dels pensionistes davant la pròrroga pressupostària i la no convalidació del decret anterior.

 

El límit màxim de les pensions públiques queda fixat en 3.359,60 euros mensuals (47.034,40 euros anuals). Pel que fa al complement per reducció de la bretxa de gènere, s’estableix en 36,90 euros mensuals per al 2026.

 

També s’actualitzen:

  • Les pensions mínimes (segons tipologia i situació familiar).
  • Les pensions no contributives, que se situen en 8.803,20 euros anuals.
  • Les pensions del SOVI.
  • Les prestacions familiars i per naixement.
  • El subsidi de mobilitat.
  • Les ajudes a persones afectades pel VIH.
  • Les prestacions d’orfandat per violència contra la dona.

 

En matèria de cotització, el decret fixa el nou topall màxim de bases de cotització en 5.101,20 euros mensuals, actualitza el Mecanisme d’Equitat Intergeneracional (0,90%) i regula la cotització addicional de solidaritat per a salaris més elevats. També incorpora la nova tarifa de primes per contingències professionals adaptada a la CNAE 2025.

 

Finalment, la norma elimina l’obligació de presentar la declaració de l’IRPF per part de les persones beneficiàries de prestacions per desocupació, amb l’objectiu de reduir càrregues administratives.

 

El decret entra en vigor el mateix dia de la seva publicació al BOE (3 de febrer), amb efectes econòmics retroactius des de l’1 de gener de 2026.

 

Més informació al document adjunt (LINK)