Encara que generalment la declaració de l’Impost sobre Societats (model 200) només requereix el formulari, en certs casos és necessari adjuntar documentació addicional durant el període de declaració (del 1 al 25 de juliol de 2024 per a l’IS 2023).
Documentació necessària per a la declaració:
- Per a entitats que imputin rendes de no residents (caràcter 00007):
- Inclou el nom o raó social, domicili social, relació d’administradors i informació fiscal.
- S’ha de presentar balanç, compte de pèrdues i guanys, i memòria.
- Justificació dels impostos pagats sobre les rendes positives.
- Per a establiments permanents (caràcter 00021) i entitats en règim d’atribució de rendes a l’estranger (caràcter 00046):
- Cal presentar una memòria informativa sobre despeses de direcció i administració.
Documentació prèvia a la declaració:
Abans de presentar la declaració, és necessari enviar electrònicament un formulari específic en els següents casos:
- Correccions al resultat del compte de pèrdues i guanys superiors a 50.000 euros.
- Deduccions superiors a 50.000 euros.
- Empreses amb bonificacions en la cotització a la Seguretat Social.
- Inversions anticipades a Canàries o les Illes Balears.
- Reduccions per la reserva d’inversions a Canàries.
- Participació en la financiació de produccions audiovisuals o cinematogràfiques.
Importància de conservar la documentació fiscal:
És essencial conservar tota la documentació justificativa dels imports declarats, especialment en relació a correccions fiscals, deduccions i bonificacions aplicades, davant possibles requeriments de l’Administració Tributària per a verificació o comprovació.
Per a més informació i assessorament personalitzat sobre la presentació de l’Impost sobre Societats, contacta amb els experts de Consultoria Bosch.