Des de Consultoria Bosch no volem que paguis més del que et toca a la pròxima declaració de la Renda. Per això, com a professionals d’aquesta àrea, us volem explicar 6 tips bàsics que cal que tingueu en compte.
TIP 1 – Qui està obligat a presentar la renda?
- Perceps rendiments del treball superiors a 22.000€ bruts d’un sol pagador. O bé, superen els 15.000€ i provenen de varis pagadors.
- Els autònoms amb independència del ingressos i dels mesos que hagin estat donat d’alta.
- Perceps únicament rendiments del capital mobiliari i guanys patrimonials superiors a 1.600€ anuals.
- Perceps rendiments del treball, capital, activitat econòmiques i guanys patrimonials superiors a 1.000€ anuals, o pèrdues patrimonials superiors a 500€.
TIP 2 – Recorda que no s’han de declarar, entre altres, les següents rendes:
- Les beques públiques ni les ajudes econòmiques per transport escolar o adquisició de llibres
- Les prestacions per maternitat ni paternitat
- Les prestacions econòmiques rebudes pels cuidadors en l’atenció a persones en situació de dependència
- Les prestacions per incapacitat permanent absoluta o gran invalidesa
- La renda mínima d’inserció
- El guany patrimonial per la venda de l’habitatge habitual per a majors de 65 anys o persones dependents
TIP 3 – Quines deduccions puc aplicar-me per ser resident a Catalunya?
- Per naixement o adopció d’un fill: 150€
- Esdevenir vidu o vídua el 2021,2022 o 2023: 150€
- Per lloguer de l’habitatge habitual: 10% de l’import pagat de lloguer (amb límits)
- Per donatius a entitats de foment de l’ús de la llengua catalana o altres entitats no lucratives: 15%
- Per pagament d’interessos d’un màster o doctorat
- Per obligació de presentar la renda per tenir més d’un pagador (ERTO)
TIP 4 – Què em puc desgravar a la renda?
- Fins a 300€ per les quotes pagades d’afiliació a sindicats o bé col·legiació professional
- Fins a 500€ per les quotes pagades d’afiliació a partits polítics
- Fins a 500€ per l’assegurança de salut mèdica pels autònoms, i 500€ addicionals pel cònjuge i fills que convisquin amb el titular de l’activitat
- Donatius entitats no lucratives (creu roja, unicef, etc.)
TIP 5 – Tens un immoble llogat?
Segons estableix la llei 12/2023 d’habitatge en cas de disposar d’un habitatge llogat situat en una zona tensionada podràs aplicar les següents reduccions:
- 90% quan es signa un nou contracte amb una renda inferior al 5% a l’anterior
- 70% quan es lloga a joves entre 18 i 35 anys
- 70% quan es lloga a l’administració pública o entitats del tercer sector
- 60% per en habitatges rehabilitats.
TIP 6 – Quines reduccions i deduccions puc aplicar-me:
- Aportació al pla de pensions fins a 1.500€ anuals (o 8.500€ si provenen d’aportacions empresarials)
- Deducció per la constitució d’una empresa
- Deducció per obres de millora eficiència energètica en habitatges
- Deducció del 15% del valor d’adquisició d’un vehicle elèctric nou i de la instal·lació del punt de càrrega
- Deduccions familiars (discapacitat, família nombrosa, etc.)
! Fill a la llar d’infants? Novetats a la deducció de la renda
El Suprem ha ampliat la deducció per maternitat de la declaració de la renda a les llars d’infants, malgrat aquestes no tinguin l’autorització de l’administració com a centre educatiu. Les mares treballadores amb nens menors de tres anys que vagin a la llar d’infants, podran deduir fins a 1.000€ a l’IRPF. Aquesta deducció fins ara només era aplicable a llars d’infants que tenien l’autorització administrativa de la Generalitat; però la recent sentència obra la veda i autoritza que sigui per a tot tipus de llar d’infants, amb o sense autorització.
Necessites ajuda?
Demana hora per concertar un visita presencial o telemàtica a partir del 3 d’abril de 2024. Fes-nos arribar la teva documentació abans del dia concertat per tal que puguem estudiar-ho.
Iniciem la campanya renda el dia 2 de maig.