7 D'OCTUBRE
13:59

La consultoria transversal jurídica, fiscal i laboral

7 D'OCTUBRE
13:59
El Tribunal Suprem permet compensar les pèrdues de joc amb els guanys en l’IRPF
08 - 10 - 2025

El Tribunal Suprem permet compensar les pèrdues de joc amb els guanys en l’IRPF

El Tribunal Suprem, en la Sentència 890/2025, de 30 de juny, ha confirmat que les pèrdues derivades del joc poden computar-se com a pèrdues patrimonials a efectes de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF), i que aquestes poden compensar-se amb els guanys obtinguts en el mateix període impositiu.

 

L’article 33.5.d) de la Llei de l’IRPF, en la seva redacció anterior a la Llei 16/2012, estableix expressament que “Tindran la consideració de pèrdues patrimonials les derivades del joc, en la quantia que excedeixi dels guanys obtinguts en el mateix període impositiu”.

 

Això significa que el contribuent podia computar totes les pèrdues generades pel joc dins l’any fiscal i compensar-les amb els guanys obtinguts també en aquest període.