Amb motiu de l’entrada en vigor de la Llei 11/2021, de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal, empreses i professionals autònoms hauran d’adaptar obligatòriament els seus sistemes de facturació als requisits exigits per l’Agència Tributària. El principal objectiu d’aquesta llei és evitar el frau i garantir la integritat dels registres.
A partir del 29 de juliol de 2025, tots els desenvolupadors de programari de facturació hauran d’haver adaptat els seus sistemes a la nova normativa. I a partir del 2026, aquesta obligació afectarà directament empreses i autònoms:
Tots els sistemes informàtics de facturació (SIF) hauran de garantir:
L’ús de sistemes que permetin generar una facturació no declarada serà considerat una infracció greu, amb sancions que poden arribar fins als 50.000 € per exercici. Si a més el programari no compleix, també es podrà sancionar el proveïdor tecnològic.
Si ja utilitzes un programari de facturació, demana al teu proveïdor una declaració responsable que acrediti que compleix tots els requisits legals. Aquesta declaració ha d’incloure: dades del proveïdor (NIF, nom, adreça), versió i identificació del programari, compromís explícit de conformitat amb la normativa i data i signatura del responsable legal. Sense aquesta declaració, et pots exposar a sancions de fins a 150.000 € per exercici.
INFORMACIÓ IMPORTANT: Des de Consultoria Bosch us presentarem, durant el 3er trimestre de l’any, diferents eines on-line ajustades a les vostres necessitats, per aquells de vosaltres que no tingueu un programa de facturació o bé el que teniu sigui obsolet o no vulgueu renovar la llicència. Així mateix us donarem informació detallada de quines són les noves obligacions que comporta la normativa i com podreu donar-ne el degut compliment.