El Tribunal Econòmic-Administratiu Central (TEAC) ha actualitzat la seva posició respecte a la deduïbilitat fiscal de les retribucions dels administradors. A partir d’una sentència del Tribunal Suprem del 13 de març de 2024, ara es permet deduir fiscalment les retribucions dels administradors encara que aquestes no estiguin especificades als estatuts de l’empresa i sempre que estiguin comptabilitzades i acreditades, i sense que faci falta que s’aprovin per la junta general.
Fins ara, el TEAC invocava la teoria del doble vincle, segons la qual la relació laboral d’alta direcció quedava absorbida per la relació mercantil d’administrador, i per tant considerava que les retribucions satisfetes als alts directius eren liberalitats i no es podien considerar despeses fiscalment deduïbles en l’Impost de societats, atès que als estatus socials es va aprovar una retribució gratuïta pel càrrec d’administrador.
Amb el nou criteri, totes les retribucions percebudes pels administradors es poden deduir fiscalment sempre que estiguin degudament registrades i comptabilitzades, sense necessitat de previsió estatutària. Tampoc serà necessari que la junta general n’hagi d’aprovar el seu import.
Aquest canvi elimina el risc de que la Inspecció Tributària qüestionés la deduïbilitat de les retribucions per manca de previsió en els estatuts. Si necessiteu aclariments sobre com adaptar aquesta nova normativa a la vostra empresa, no dubteu a posar-vos en contacte amb els nostres assessors. Estarem encantats d’ajudar-vos a optimitzar la vostra situació fiscal.